فروش پستي **گزارش کار کار آموزي سازه هاي بتني** | فروشگاه اینترنتی ایزیلی

فروش پستی **گزارش کار کار آموزی سازه های بتنی**

  • دی ۱۸ام, ۱۳۹۱

**گزارش کار کار آموزی سازه های بتنی**

توضیحات درباره **گزارش کار کار آموزی سازه های بتنی** :
گزارشکار کار آموزی

محل کارآموزی:
حرم مطهر امام رضا (ع)
بست حر عاملی

کارفرما:
شرکت سطوح پیمایش

فهرست :
– مقدمه
– ساخت ستونها
– اجرای فونداسیون
– ساخت سقف
– آرشیونقشه ها
– آرشیو عکس

مقدمه
گزارشکار کار آموزی :

کارگاه شماره ۳ در حرم مطهر بست حـر عامـــلی قرارداشت درسه روز اول کارآموزی به شکل آشنایی با محیط کارگــاه و دیگر عوامل سپری شد.
کارگاه از چند بخش تشکیل شده است. دفتر سرپرستی محل اجرای عملیات در بلوک aوb انبار آماتور – کارگاه آرماتوربندب و قالب بندی محل این بخش ها از هم جدا بوده و همگی در اطراف محل اجرای عملیات واقع است.
هدف کارگاه ساخت زیر زمینی است در زیر سطح همکف حرم که با شرح زیر اجرا می شود:

اجرای ستونهای اصلی و فرعی :
اجرای تیرهای اصلی و فرعی ساخت سقف و سپس اجرای دیوار قوسی بین و سپس ستونهاخاکبرداری پس از اتمام کار از قسمت پایین به این شکل پروژهدنبال می شود البته در مواقعی نیاز به تغییر در روند انجام پروژه شد.

ساخت ستونها
مرحله اول : طرح نقشه و محاسبات فنی و اجرایی توسط مهندسین مشاور در تهران و مشهد پس از تهیه نقشه ها توسط گروه مهندسین مشاور نقشه ها به محل کارگاه آورده تیم نقشه برداری نقاط آکس ستونها را روی زمین کارگاه مشخص کرده و علامت گذاری می کنند سپس با مشخص شدن سرپرست کارگاه تهیه کارگر و مصالح و تجهیزات توسط کارفرما عملیات اجرایی شروع می شود.
مرحله دوم : اجرای ستونها با کندن چاه در محل ستون آغاز می شود ستونها دو نوع اصلی و فرعی داشته که ترتیب قرار گرفتن آنها به این صورت است که بین هر دو ستون اصلی دو ستون فرعی قرار دارد .
جزئیات ستونها را می توانید در نقشه ملاحظه کنید.
همزمان با حفر چاههای ستونها در کارگاه آرماتوربندی قفسه آرماتور ستونها آماده می شود. این بخش از کار به پیمانکار خصوصی واگذار شده و بر اساس وزن آرماتور بسته شده در روز کارمزد دریافت می کند قفسه های آرماتور در کارگاه آرماتوربندی آماده شده و از آنجا توسط جرثقیل به محل کارگاه آورده می شود.
آماده کردن قفسه آرماتور از روی نقشه آرماتور انجام می شود پس از اتمام قفسه ناظر مقیم در کارگاه آن را چک کرده که با نقشه مطابقت داشته باشد، فاصله آرماتور ها تعداد و اندازه آنها، بعد از تایید ناظر به محل کارگاه حمل شده و داخل چاه قرار می گیرد.
اگر ستون اصلی باشد چاه شامل دو قسمت است یکی چاه اصلی که دهانه آن ۲*۲ متراست و دیگری چاه کوچکتری که داخل چاه بزرگ است که ۸۰*۸۰ سانتیمتر است که محل قرار گرفتن قفسه شمع است و قسمت بزرگ چاه محل قرار گرفتن قفسه ستون است.
نکات آرماتور بندی : ۱- در بستن آرماتور با سیم به سه روش وجود دارد روش هشتی (۸) روش هفتی (۷) و روش ساده.
۲- بعد از تمام کردن قفسه ستون یک آرماتور ۱۲ یا ۱۴ بلند را با قوس کمی روی قفسه آرماتور می بندند این آرماتور برای این است که فاصله خاموتها به هم نخورد این آرماتور در نقشه های محاسباتی هم وجود ندارد.
۳- معادل مقطع که مورد استفاده زیادی در کارگاه دارد.
۴- شبکه قفسه آرماتور از آرماتورهای اصلی، خاموت ها، سنجاقی ها تشکیل شده است.
– بعد از قرار دادن قفسه آرماتور شمع با گذاشت کاور (قطعات کوچک بتنی ۵ تا ۷ سانتیمتری) دور قفسه فاصله کاور بتن در محل رعایت می شود و بتن ریزی شمع آغاز می شود بتن مورد استفاده برای شمع با عیار ۳۵۰ است که توسط تیف و لوله درون چاه ریخته می شود سپس به وسیله یک ویبراتور قابل حمل با موتور بنزینی بتن تازه ویبره می خورد توسط یک کارگر و تا زمانی ویبره زده می شود تا قبل از زمانی که روی بتن آب بیاندازد.
شمع ها قالب نداشته در اصل قالب آن همان بدنه چاهک آن است. هر شمع حدوداً ۱۴ مترمکعب بتن نیاز دارد.
بعد از اتمام کار ساخت شمع ساخت فونداسیون برای ستون روی شمع آغاز می شود مقداری از آرماتورهای شمع بیرون مانده که به آنها آرماتورهای انتظار می گویند. شبکه فونداسیون روی این آرماتور ها بسته می شود سپس بتن ریزی فونداسیون انجام شده و پس از عمل آوری ساخت ستون شروع می شود.
پس از ساختن قفسه آرماتور ستون با توجه به نقشه آن توسط تاورکرین این قفسه داخل چاه قرار داده می شود.
تنظیم کردن قفسه آرماتور را داخل چاه با روش ساده ای انجام می شود که به این صورت است: قابی فلزی از پروفیل که دقیقاً اندازه چاه است در روی لبه چاه قرار می گیرد با پیدا کردن وسط اضلاع آن یک (+) با ریسمان بنایی روی آن به این شکل مرکز آن بدست می آید از مرکز آن شاغولی آویزان کرده تا آکس ستون پیدا شود و ستون در سر جای خود دقیق و به طور کاملاً عمودی قرار بگیرد.
این پروژه کارآموزی ۲۴ صفحه ,به صورت فایل word,جمع

آوری شده است

نحوه خرید اینترنتی**گزارش کار کار آموزی سازه های بتنی** :
لطفاً برای خرید سریع و راحت **گزارش کار کار آموزی سازه های بتنی** بر روی دکمه خرید پستی کلیک کنید و فرم سفارش را تکمیل نمایید.

قیمت: ۷۰۰۰ تومان
خرید **گزارش کار کار آموزی سازه های بتنی**


برچسب ها : , , , , , ,