خريد کيت چرخ گردان با 20 ديود نوراني ارزان | فروشگاه اینترنتی ایزیلی

خرید کیت چرخ گردان با ۲۰ دیود نورانی ارزان

  • بهمن ۱۹ام, ۱۳۹۱

کیت چرخ گردان با 20 دیود نورانی

توضیحات درباره کیت چرخ گردان با ۲۰ دیود نورانی :
در این کیت ۲۰ دیود نورانی به صورت یک دایره می چرخندکه می توان از آن به عنوان تزئین استفاده کرد.

ولتاژ کار مدار بین ۶ تا ۱۲ ولت مستقیم است.

کیت چرخ گردان دارای ده ledمی باشد که روی دایره ای بر سطح فیبر قرار می گیرند.

چرخ گردان را می توانید پشت شیشه اتومبیل ،داخل ویترین مغازه و یا هر جای دیگر قرار دهید.تاریک بودن محیط اطراف باعث جلوه زیاد و چشمگیر تر شدن کیت می شود.

اگر درون اتومبیل از کیت استفاده می کنید ولتاژ آنرا از چراغ ترمز بگیرید تا با فشار پدال روشن شده و با رها کردن آن خاموش شود.

یک نکته:
می توانید تعداد دیودهای نورانی را دو برابر کنید،برای این منظور کافی است دو عددled را سری کنید یعنی یک پایه منفی از یک ledو یک پایه مثبت از led دیگر را به هم وصل کرده پایه های باقیمانده از هر led را که یکی پایه مثبت است و دیگری پایه منفی داخل فیبر قرار دهید.

شرح کار عملی مدار
آی سی ۵۵۵(۸ پایه)اسیلاتور مدار می باشد و آی سی ۴۰۱۷(۱۶ پایه)شمارنده است.پتانسیومتر،فرکانس آی سی ۵۵۵ را تغییر داده و نهایتاًٌ باعث کم و زیاد شدن سرعت شمارش آی سی ۴۰۱۷ شده.(سرعت چرخش led تغییر می کند.)
آی سی ۴۰۱۷ بکار رفته در این مدار یک آی سی شمارنده(counter)از نوع سی موس (cmos)می باشد.این آی سی دارای ۱۰ خروجی می باشد که به ازای هر پالس که به ورودی پایه ۱۴(ck)هر یک از خروجی ها به نوبت روشن شده و خروجی قبلی خاموش می گردد.
بدین صورت که به ازای هر ۱۰ پالس هر یک از خروجی ها فقط یک بار روشن می شوند.بنابراین ، این آی سی تقسیم کننده نیز می باشد یعنی فرکانس موج را ۱۰ برابر کوچکتر می کند.

در این مدار به هر یک از خروجی های این آی سی یک led متصل شده و برای محدود کردن جریان led ها مقاومت r3 کاتد آنها را به منفی مدار متصل می کند.
پایه ۱۶ به مثبت مدار و پایه ۸ به منفی مدار متصل است و تغذیه مدار را تامین می کنند.پایه ۱۴ یا ck به خروجی آی سی تایمر۵۵۵ متصل است که در این مدار به همراهخ pt،r1،وc1 یک فرکانس ثابت و قابل تغییر تولید می کند.خازن c1 از مسیر pt،r1،وc1 یک فرکانس ثابت و قابل تغییر تولید می کند.خازن c1 از مسیرpt،r1،r2 شارژ شده و وقتی ولتاژ آن به ۳/۲ ولتاژ تغذیه رسید از طریق مدار مقایسه کننده آی سی خروجی تغییر حالـــت می دهدو pt زمان شارژ خازن و در نتیجه فرکانس مدار را تغییر می دهد.

این کیت در بسته بندی زیبا به همراه هدیه عرضه می شود.

نحوه خرید کیت چرخ گردان با ۲۰ دیود نورانی :
لطفاً برای خرید سریع و راحت کیت چرخ گردان با ۲۰ دیود نورانی بر روی دکمه خرید پستی کلیک کنید و فرم سفارش را تکمیل نمایید.

قیمت: ۱۲۰۰۰ تومان
خرید کیت چرخ گردان با 20 دیود نورانی


برچسب ها : , , , , , ,