خريد کيت خبرکننده صوتي ارزان | فروشگاه اینترنتی ایزیلی

خرید کیت خبرکننده صوتی ارزان

  • بهمن ۱۹ام, ۱۳۹۱

کیت خبرکننده صوتی

توضیحات درباره کیت خبرکننده صوتی :
آموزش چگونگی کارکرد این کیت نیز در کتاب حرفه و فن دوره راهنمایی تدریس می شود. صدای بوق می تواند بعنوان زنگ اعلام خبر و یا در حالـــت دوم به صورت یک دزدگیر عمل کند.

ولتاژ مدار ۶ ولت dc است.

کیت خبر کننده صوتی علاوه بر ساده و ارزان بودن مداری کارآمد و بسیار پرطرفدار می‌باشد. این کیت با صدای آژیر خود می‌تواند زنگ اخباری برای دوچرخه یا موتور سیکلت و یا بوق دنده عقب اتومبیل باشد.

تمامی لوازم جانبی در کیت موجود است.

راه اندازی مدار :
حالـــت اول: وقتی ولتاژ به مدار وصل و سیم‌های a و b آزادند با اتصال دو سیم s به یکدیگر صدای بوق را می‌شنوید و با جدا شدن دو سیم s صدا قطع می‌‌‌‌‌‌‌شود.
حالـــت دوم: سیم‌های a و b را به هم وصل کنید و دو رشته سیم s را نیز متصل نمایید. هیچ صدایی از کیت شنیده نمی‌شود ولی به محض جدا شدن دو سیم a و b صدای خبر کننده بلند می‌شود. از این حالـــت می‌توانید به عنوان دزدگیر یا خبرکننده ورود شخصی به داخل اتاق استفاده کنید. برای این منظور باید سیم بلند و نازکی را پشت در اتاق بکشید و دو سر آن را به نقاط a و b وصل کنید. سیم‌های s نیز وصل باشند. ولتاژ نیز به مدار متصل باشد، حال اگر کـسی در اتاق را باز کند سیم پاره شده (نقاط a و b قطع می‌شود) و صدای دستگاه بلند می‌شود.

شرح کار علمی مدار:
اساس کار این مدار یک نوسان ساز صوتی متشکل از یک ترانزیستور مثبت و یک ترانزیستور منفی می‌باشد. دو ترانزیستور t1 و t2 به شکلی بایاس شده‌اند که نوسانات ضعیف اعمال شده بیه بیس t1 طی دو مرحله به شدت تقویت شده و قادر به راه اندازی بلندگو می‌باشند. اگر نقاط s بسته باشند و نقاط ab باز باشند مقاومت r3 به مدار وصل می‌شود، در این حالـــت فرکانس‌های القا شده در مدار از طریق r3 به بیس t2 تزریق شده و پس از یک مرحله تقویت جهت تقویت نهایی از مسیر کلکتور t? به بیس t1 اعمال می‌شوند و نهایتاً بر روی کلکتور t1 ظاهر می‌شوند‌ در این زمان کلیه فرکانس‌های تقویت شده از طریق sp برگشت داده شده و از بین می‌روند و فقط فرکانسی که مسیر r3 به t2 فیدبک (برگشت) می‌شود پایدار می‌ماند و باعث نوسان مدار و در نتیجه ایجاد صوت در بلندگو می‌گردد. با تغییر نقطه کار t2 این مدار از نوسان خارج می‌شود. اگر دو نقطه b و a را به وسیله تکه سیمی به هم وصل نمایم r3 از مدر خارج می‌شود و باعث عبور جریان از طریق r2 و r1 شده در نتیجه ترانزیستور t2 از نقطه کار خود خارج شده و صدای بوق از بلندگو قطع خواهد شد.

این کیت در بسته بندی زیبا به همراه هدیه عرضه می شود.

نحوه خرید کیت خبرکننده صوتی :
لطفاً برای خرید سریع و راحت کیت خبرکننده صوتی بر روی دکمه خرید پستی کلیک کنید و فرم سفارش را تکمیل نمایید.

قیمت: ۱۰۰۰۰ تومان
خرید کیت خبرکننده صوتی


برچسب ها : , , , , , ,