خريد درمان اختلالات گردش خون مغزي ممورال | فروشگاه اینترنتی ایزیلی

خرید درمان اختلالات گردش خون مغزی ممورال

  • اسفند ۷ام, ۱۳۹۱

درمان اختلالات گردش خون مغزی ممورال

توضیحات درباره درمان اختلالات گردش خون مغزی ممورال :
شکل داروئی: کپسول ۳۰ عددی
به شماره بهداشت ۱۲۲۸۱۰۷۹۲۴

موارد مصرف : در درمان اختلالات و علائم ناشی از محدودیت گردش خون مغزی (مانند کم شدن حافظه یا اختلالات ادراکی)، زوال عقل (آلزهایمر)، ضد روماتیسم، ضد التهاب، ضد استئوآرتریت گردن، درد پشت، ضد کلیت السر و مؤثر در جلوگیری از پیشرفت ms .
اجزاء فرآورده : هـرکپسول ممورال حـاوی ۳۶۰ میلی گـرم الئوگم رزین کندر و ۳۶ میلی گرم گـرانول پودر ریشه زنجبیل می باشد که بر مبنای ۴/۱۰-۴/۸میلـی گرم اسانـس تام و ۱۷۲-۱۴۰ میلی گرم گم وموسیلاژ استاندارد شده است.
مواد موثره :
مهمترین مواد موثره کندر عبارتند از: ۶۰% صمغ،۲۳-۲۰% موسیلاژ و ۹- ۵% اسانس واز مهمترین مواد موثره موجود در اسانس کندر می توان به a-?-thujon برابر ۶۳% ،p-cymen برابر ۱۴% و linalol برابر ۵/۱% اشاره کرد . افزون بر این کندر حاوی یک اسید آزاد بنام boswellic acid می باشد، که از عوامل مهم خواص درمانی کندر اعلام شده است (۱).
آثار فارماکولوژی و مکانیسم اثر:
اسانس های موجود در کندر ، دارای اثر شل کنندگی بر روی عضلات عروق بالاخص عروق مـغـزی بوده و مـوجب بر طرف شدن اسپاسم و تنگی عروق و در نتیجه خون رسی بهتر به بافـت و سلـولها می گردد (۲). از طرف دیگر مشتقات بوزولیک اسید موجود در کندر ، بخصوص استیل ۱۱- کتو بوزولیک اسید، از لحاظ فارماکولوژی بسیار فعال بوده و بطور خاص باعث مهار سنتز لوکوترین آندوژن می گردد (۳).
برخلاف داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب، عصاره کندر فاقد خاصیـت اسیدزائی در دستـگاه گوارش می باشد. عصاره کندر بخصوص اسید بوزولیک یک پنتاسیکلیک تری ترپنوئیدو مشتقات استیله آن روی تولید آنتی بادی ها و مصونیت سلولی هر دو اثر می نماید. اسید بوزولیک یک مهار کننده بسیار قوی لیپواکسی ژناز می باشد. و از این طریق تولید لوکوترین را مهار می کند، بخصوص ltb-4 که یک عامل کموتاکیک فعال است. تجارب بالینی روی ۸۱ نفر بیمار مبتلا به روماتیسم همراه با گروه کنترل و پلاسبو و تحت درمان با عصاره کندر بطور قابل ملاحظه ای کاهش درد و التهاب را با یک دوره درمان سه ماهه نشان داد(۳) التهاب سینویت همراه با ساییدگی مربوط به تولید لوکوترین b4 در مفصل است(۴).عصاره کندر در موش صحرایی اثر ضد درد و آرام بخش نشان داده است. در انسان مبتلا به لوسمی، مشتق استیل ۱۱-کتوبوزولیک اسید سنـتز dna و rna و پروتئیـن را در سلولهـای لوسمـیک hl-60 مهار می سازد. همچنین این عصاره دارای خاصیت ضد استم است که در مطالعات انسانی بروی ۴۰ بیمار مبتلا به استم تحت درمان با ۳۰۰ میلی گرم عصاره کندر ۳ نوبت در روز بمدت ۶ هفته به اثبات رسیده است. اخیراً ثابت شده است که اختلالات ادراکی در حیوانات مسن به علت التهاب در مغز و تغییرات حاصله از آن است و معلوم شده است رات مسن با اختلالات ادراکی در مقایسه با حیوانات جوان دارای نشت عروقی در شبکیه چشم است. و کم شدن اختلالات ادراکی بموازات کم شدن ضایعات شبکیه بعلت تولید لوکوترین است. بدین ترتیب بنظر می رسد که مکانیسم اثر ضد الزایمر عصاره کندر و اثر مثبت آن در بالا بردن حافظه و کم کردن فراموشی بعلت اثر ضد التهاب آن در مغز می باشد. ثابت شده است که مصرف مستمر داروهای ضد التهاب بعنوان عامل بازدارنده از ابتلاء به بیماری آلزهایمر است.عصاره کندر افزون بر این دارای خاصیت ضد کلیت بوده و می تواند کلیت های زخم دار را التیام بخشد. عصاره کندر دارای اثر ضد سرطان است و می تواند سنتز dna،rna و پروتئین را در سلولهای اوسمیک در invitro مهار نمـاید. همچـنین موجب کاهش سطـح کلسـترول و تری گلیسـیریدهای خون می شود. بدین ترتیب کاربرد کندر افزون بر تاثیر مثبت آن در ازدیاد حافظه و رفع فراموشی، در درمان یک سری از بیماریهای التهابی، از جمله ارتریت روماتوئید، واکنـشهای آلرژی، آسم برونشــیال مزمن، پسوریازیس و ms موثر می باشد. در سال های اخیر مطالعات بسیار گسترده ای بر روی کندر انجام و بالاخص دانشمندان آلمانی آنرا برای درمان سرطان معده، کبد، طحال وتومورهای ناحیه شکم و مقعد و افزون بر این در رویشهای مربوط به بافت پیوندی چشم و سرطان نوک پستان توصیه نموده اند(۴و۵). افزون بر این برای صمغ کندرآثار ضد اسپاسم، آرام بخش و در استعمال خارجی درمان کننده زخم ها و بثورات جلدی قائل شده اند(۶).
موارد استعمال کندر در پزشکی اسلامی و سنتی:
اکثر منابع مهم پزشکی سنتی ایران به تبعیت از کتاب شریف طب نبی، بطور متواتر، از کندر بعنوان داروی افزایش دهنده هوش و حافظه و برطرف کننده فراموشی و نسیان نام برده و افزون براین آنرا در درمان التهابات و بثورات جلدی و زخم های درونی از جمله زخم روده توصیه نموده اند (۹-۷).
موارد منع مصرف: تاکنون موردی گزارش نشده است.
موارد احتیاط: تاکنون طی مصرف مقادیر معمول کندر عوارض جانبی و یا مشکل خاصی گزارش نشده است. ولی بعلت وجود ترکیـبات ترپنوئیدی در روغن فرار کندر، می بایسـت همـانند سـایر فرآورده های حاوی روغـن فـرار(اسانس) در مصرف بیش از حد خوراکی این فرآورده نیز جانب احتیاط رعایت شود (فارماکوپه گیاهی ایران؛ صفحه ۶۵۱).
عوارض جانبی:
موارد نادری از سردرد، عوارض گوارشی خفیف.
مقدار مصرف:
روزی سه بار هر بار ۱ تا ۲ کپسول با کمی آب میل شود.
آبستنی وشیردهی:
در حین آبستنی و شیردهی زیر نظر پزشک مصرف گردد.

نحوه خرید درمان اختلالات گردش خون مغزی ممورال :
لطفاً برای خرید سریع و راحت درمان اختلالات گردش خون مغزی ممورال بر روی دکمه خرید پستی کلیک کنید و فرم سفارش را تکمیل نمایید.

قیمت: ۱۰۰۰۰ تومان
خرید درمان اختلالات گردش خون مغزی ممورال


برچسب ها : , , , , , , , ,