خريد بزرگترين امپراطوري جهان | فروشگاه اینترنتی ایزیلی

خرید بزرگترین امپراطوری جهان

  • دی ۲۸ام, ۱۳۹۱

بزرگترین امپراطوری جهان

توضیحات درباره بزرگترین امپراطوری جهان :
با شکوهترین امپراتوری جهان

دوبله فارسی

مستند زببا و افتخار آمیز با شکوهترین امپراتوری جهان محصول سال ۲۰۱۰ میلادی می باشد که در مورد سلسله هخامنشیان از آغاز تا انتهاست
در این سلسله کوروش بزرگ با غلبه بر پادشاه نام خود را به نام شاهنشاه معرفی کرد هخامنشیان دولت با شکوهی ساختند که دنیای باستان به جز ۳/۲ یونان زیر فرمانشان بود

بر اساس نوشته‌های هرودوت، هخامنشیان از خاندان پاسارگادیان بوده‌اند که در پارس جای داشته‌اند و سر دودمان آنها هخامنش بوده‌است

هرودوت و کتزیاس، افسانه‌های باورنکردنی درباره زادن و پرورش کورش بزرگ (???-??? پ. م) بازگو کرده‌اند. اما آنچه از دیدگاه تاریخی پذیرفتنی است، این است که کورش پسر فرمانروای انشان، کمبوجیه دوم و مادر او ماندانا، دختر ایشتوویگو پادشاه ماد می‌باشد.

در سال ??? پ.م. کوروش بزرگ، همه? پارس‌ها را بر علیه ماد برانگیخت. در جنگ بین لشکریان کوروش و ماد، چندی از سپاهیان ماد به کورش پیوستند و در نتیجه سپاه ماد شکست خورد. پس از شکست مادها، کورش در پاسارگاد شاهنشاهی پارس را پایه‌گذاری کرد، پادشاهی او از ???-??? پ.م. است.

کورش بزرگ که پادشاهی ماد را به دست آورد و برخی از استان‌ها را به وسیله نیروی نظامی پیرو خود ساخت، همان سیاست کشورگشایی را که هووخشتره آغاز نموده بود، ادامه داد.

کورش بزرگ دارای دو هدف مهم بود: در باختر تصرف آسیای صغیر و ساحل دریای مدیترانه که همه? جاده‌های بزرگی که از ایران می‌گذشت به بندرهای آن می‌رسید و از سوی خاور، تأمین امنیت.
در سال ??? پ.م. کورش بزرگ پادشاه ایران، بابل را شکست داد و آن سرزمین را تصرف کرد و برای نخستین بار در تاریخ جهان فرمان داد که هر کس در باورهای دینی خود و انجام آیین دینی خویش آزاد است، و بدین‌سان کورش بزرگ قانون سازگاری بین دین‌ها و باورها را پایه‌گذاری کرد و منشور حقوق بشر را بنیان نهاد. کورش به یهودیان دربند در بابل، امکان داد به سرزمین یهودیه باز گردند که شماری از آنان به ایران کوچ کردند.

کورش در دوران زمامداری خود، از سیاست اقتصادی و اجتماعی عاقلانه‌ای که کمابیش بر اساس خواسته‌های کشورهای وابسته بود، پیروی می‌کرد. از این سخن او که می‌گوید: «رفتار پادشاه با رفتار شبان تفاوت ندارد، چنانکه شبان نمی‌تواند از گله‌اش بیش از آنچه به آنها خدمت می‌کند، بردارد. همچنان پادشاه از شهرها و مردم همان‌قدر می‌تواند استفاده کند که آنها را خوشبخت می‌دارد.» و نیز از رفتار و سیاست همگانی او، به خوبی پیداست که وی تحکیم و تثبیت پادشاهی خود را در تأمین خوشبختی مردم می‌دانست و کمتر به دنبال زراندوزی و تحمیل مالیات بر کشورهای وابسته? خود بود. او در دوران کشورگشایی نه تنها از کشتن و کشتارهای وحشتناک خودداری کرد بلکه به باورهای مردم احترام گذاشت و آنچه را که از کشورهای شکست‌خورده ربوده بودند، پس داد. «بر اساس تورات، پنج هزار و چهار سد ظرف طلا و سیم را به بنی‌اسراییل می‌بخشد، پرستش‌گاه‌های مردم شکست‌خورده را می‌سازد و می‌آراید.» و به گفته? گزنفون، رفتار او به گونه‌ای بوده که «همه می‌خواستند جز خواسته? او چیزی بر آنها حکومت نکند.» کمبوجیه با آنکه از کیاست کورش بهره‌ای نداشت و از سیاست آزاده? وی پیروی نمی‌کرد، در دوران توانمندی خود به گرفتن مالیات از مردم شکست‌خورده نپرداخت، بلکه مانند کورش بزرگ به گرفتن هدیه‌هایی چند قانع بود.
ما در این مستند با فرهنگ ، اخلاق ، هنر ، معماری ، مدیریت ، و صنعت آن دوران آشنا می شویم

دولت هخامنشیان را مورخان دولتی عادل می دانند که سطره قدرتشان آوازه و شهرتشان دنیا را در نوردیده بود
تخت جمشید را اولین سازمان ملل جهان و کوروش را عادل ترین پادشاه میخوانند
در این مجموعه بی نظیر پژوهشگران زیر حضور دارند :
یتر ویلراز دانشگاه سیراکوس
• پروفسور دیوید استروناچاز دانشگاه کالیفرنیا.برکلی
• دکتر پاتریک هانت از دانشگاه استنفورد
• دکتر کاوه فرخ
• دکتر عباس علیزاده از دانشگاه شیکاگو
• دکتر لولین جونز از دانشگاه ادینبورگ

ارائه شده در یک دی وی دی

شماره مجوز: ۱۵۵/ ۱۳۶۶۵۴

نحوه خرید اینترنتیبزرگترین امپراطوری جهان :
لطفاً برای خرید سریع و راحت بزرگترین امپراطوری جهان بر روی دکمه خرید پستی کلیک کنید و فرم سفارش را تکمیل نمایید.

قیمت: ۴۵۰۰ تومان
خرید بزرگترین امپراطوری جهان


برچسب ها : , , , , , ,