خريد اينترنتي کيت نويسنده حرفه اي با 32 led | فروشگاه اینترنتی ایزیلی

خرید اینترنتی کیت نویسنده حرفه ای با ۳۲ led

  • بهمن ۲۰ام, ۱۳۹۱

کیت نویسنده حرفه ای با 32 led

توضیحات درباره کیت نویسنده حرفه ای با ۳۲ led :
کیت دارای ۳۲ led می باشد که به ترتیب روشن و سپس خاموش می شوند.
ولتاژ کار مدار بین ۶ تا ۱۲ ولت dc است.

کیت نویسنده یک مدار معروف و پرمصرف است. این کیت شامل ۳۲ عدد دیود نورانی (led) می‌باشد. به ازای اضافه کردن هر آی سی ۴۰۱۵، ۱۶ عدد دیود نورانی به مدار افزوده می‌گردد.

راه اندازی مدار:
با اتصال یک ولتاژ صاف شده (dc) از ۶ ولت تا ۱۲ ولت به مدار، نویسنده شروع به روشن و خاموش شدن می‌کند. بهترین حالـــت را ۹ ولت دارد، با ۱۲ ولت هم به خوبی کار می‌کند. با تغییر پتانسیومتر سرعت روشن و خاموش شدن کم و زیاد می‌شود. اگر بخواهیم کیت را به باتری اتومبیل وصل کنید برای جلوگیری از سوخته شدن مدار در اثر اشتباه در وصل سیم‌های + و – بهتر است یک عدد دیود یکـسو ساز را سر راه سیم مثبت مدار به طوری که پایه کاتد (منفی) دیود به طرف فیبر باشد قرار دهید.

شرح کار علمی مدار:
فیلیپ فلاپ کوچکترین واحد حافظه است و تا زمانی که به وسیله‌ی ورودی تحریک نشده حالـــت مدار را در سطح منطقی مثبت یا منفی حفظ می‌کند. رجیستر مجموعه‌ای ترکیبی از فلیپ فلاپ‌ها است که عمل فوق را به طور گسترده‌تر انجام می‌دهد. آی سی ۴۰۱۵ از دو شیفت رجیستر تشکیل شده است و هر کدام قادر است سطوح منطقی مثبت یا منفی را به چهار بار مختلف (مثلاً led) انتقال دهد. بنابراین برای مدار نویسنده با ۱۶ led به چهار شیفت رجیستر و در نتیجه دو آی سی ۴۰۱۵ احتیاج است. یک آی سی ۵۵۵ در این مدار قرار داده شده که به صورت منو استابل (تک ضربه‌ای) عمل می‌کند و وظیفه تحریک رجیسترها به عهده این آی سی است. پایه ۳ ic1 که خروجی منو استابل است به پایه‌های ۱ و ۳ (clock pulse) دو آی سی دیگر متصل است و هنگامی که سطح منطقی این خروجی به صورت تک ضربه‌ای تغییر می‌کند حالـــت هر رجیستر عوض شده و سطح ولتاژ را به چپ یا راست شیفت (انتقال) می‌دهد و این عمل باعث روشن شدن ترتیبی led ها می‌گردد. تراشه‌های cmos (مثل ۴۰۱۵) با ولتاژ بین ۳ تا ۱۵ ولت بخوبی کار می‌کند و چون این مقدار ولتاژ ( و در نتیجه جریان) برای ledها سری شده تا جریان را محدود کرده از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود. سرعت عملکرد ic1 (555) توسط پتانسیومتر کنترل می‌شود و با تغییر دادن آن می‌توان فرکانس پالس رجیسترها را تغییر داد و سرعت روشن شدن led ها را کم و زیاد نمود.

این کیت در بسته بندی زیبا به همراه هدیه عرضه می شود.

نحوه خرید کیت نویسنده حرفه ای با ۳۲ led :
لطفاً برای خرید سریع و راحت کیت نویسنده حرفه ای با ۳۲ led بر روی دکمه خرید پستی کلیک کنید و فرم سفارش را تکمیل نمایید.

قیمت: ۱۱۵۰۰ تومان
خرید کیت نویسنده حرفه ای با 32 led


برچسب ها : , , , , , ,